misshorsesgirl

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Helena Eriksson - 4 november 2012 09:53

Hello, De som följer min bloggelilogg vet vad jag ska göra idag! Ja, jag ska bli medryattare på en B-ponny, han är en irländsknånting och ser ut som en Welsh. Han heter Munsboro Rich men kallad Ricke. Jag vet inte om jag ska provrida honom men annars bestämmer vi en annan dag men vi ska träffa honom, gosa med honom och ge han morötter idag. Jag  tror jag kommer på provrida men man vet ju aldrig, han kanske precis är riden av nån annan eller nåt. Men vi få la se, hehe!    Men nu ska jag inte blogga så långt så jag srkiver mer sen, tjao!                                                

   




Av Helena Eriksson - 4 november 2012 09:38

Hejsan! Nu är klockan 09:40 och jag har precis ätit frukost, vaknade klockan 09.00 Jag längtar till klockan 14:00. Men jag tänkte prata/skriva om medryttareri, vad det handlar och innebär om.

Vill du bli merryattre, så måste du se till 2 saker först.

-Klarar ni det tidsmässigt?

-Klarar ni det ekonomisgt?

Det finns såklart medryttarhästar som är gratis, som min men det finns många med saker att tänka på.  

När då sett att du klarar dom där 2 sakerna så börjar du leta. Då måste ju såklart ha målsamans tillstånd och ni måste prata igenom det noga eftersom det är stora djur du ska handskas med.  

Men efter det börjar du leta häst, jag tipsar om den HÄR sidan. Där hittar du allt från skötare, till medryttare och fodervärd. Sen kontaktar du de som har hästen om det känns bra kan ni bsetämma en tid att träffas. Ja    

Presentation


En tjej som lever för att rida och rider för att leva

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur många bloggar följer du?
 BARA DIN!!!!!!
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 Mer en 12 typ 30.
 Mellan 30 och 100
 Mer en 100
 1100
 Ingen
 Haha!
 Kan ingen räkna till

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards